«Бизнес-Рост» - сопровождение бизнеса,  легальное уменьшение налогов, ликвидация фирм и предприятий.

Адвокатско – Аудиторское Объединение «Бизнес – Рост»

П’ять помилок, що приводять до смерті компанії

П’ять помилок, що приводять до смерті компанії

Автор: Тетяна Пашкіна, HR-експерт rabota.ua Джерело: K.Fund Media

Останнім часом часто чую у розмовах з керівниками, що вони не карають своїх підлеглих за помилки. «Співробітники мають право на помилку, навіть повторну», — кажуть вони. Якщо робота з помилками в компанії присутня на системному рівні і відсутність покарання не спричиняє до серйозних наслідків, такі фрази швидше свідчать про ліберальний стиль керівництва. Проте, є різновиди помилок, які настільки серйозні, що нехтувати ними не варто.

Ось 5 видів помилок, ігнорування яких може бути смертельним для організації.

1. Помилка, яку не сприймають як помилку

Зроблена помилка — явище неприємне, а її усвідомлення і прийняття — ще гірші. Тому часто помилки намагаються або замовчати або перетворити на щось, що виглядає більш гламурно — наприклад, в похибку, неприємну випадковість, якусь помарку, яку краще забути, — отже, не сприймати серйозно і тому нічого з нею не роблять.
Через таке ставлення помилки сприймаються як пил — але і накопичуються як пил — наче непомітно, але з кожним днем проблеми, що спричинені невиправленими помилками, стають все серйознішими. І коли вони, нарешті, усвідомлюються, їх наслідки можуть стати для компанії катастрофою.

2. Помилка, завдяки якій зводять рахунки, а не вирішують проблеми Іноді помилку переносять на того, хто її зробив.

Навіть якщо він просто опинився «крайнім» у ланцюгу. Або був змушений її зробити під тиском обставин. У деяких випадках на того, хто зробив помилку, «собак спускає» його начальник або колеги, які дійсно винні в тому, що сталося.
Що ще гірше — іноді такою помилкою користуються, щоб почати цькування співробітника, звинувачувати його у всіх наступних «негараздах».
Буває, що навмисно примушують зробити таку помилку співробітника, якого хочуть «видавити» з компанії — наприклад, щоб взяти на його місце свою людину.

3. Помилка, яка вважається одиночною, хоча насправді є системною

Це не ще один приклад замовчування і применшення, це ознака системної помилки сприйняття бізнес-процесів. Наприклад, один із співробітників вважається безвідповідальним лежнем, що не виконує вчасно свої обов’язки, в той час як в підрозділі просто не вистачає співробітників і, як результат, або падають продажі, або неналежним чином ведеться облік, що призводить до штрафів і збитків.

4. Помилка, яку замовчують, побоюючись змін

Так виходить, що іноді визнати помилку і спробувати її виправити — собі дорожче. Коли кількість паперів і процедур, які треба виконати, щоб донести інформацію про помилку, перевищує здорові об’єми, про такі помилки замовчують «до останнього». Другий варіант: помилки щоразу виправляються по-новому. Не тому, що так ефективніше або дешевше. А тому, що у керівників або власників бачення правил ведення бізнесу змінюється «як вітер у травні». І тоді, наприклад, граматична помилка в прес-релізі може коштувати не лише посади спеціалістам прес-служби, а й викликати перевірку грамотності всіх співробітників підприємства.

5. Помилка, яку виправляють тільки після зовнішньої критики

Фейсбук став чарівним дзеркальцем для багатьох власників бізнесів, які з непідробним подивом усвідомили, що ззовні їх дітище, виявляється, не настільки привабливе, як їм раніше здавалося. І процеси з помилками, які нишком замовчувалися, не доходячи до «самого верху», тепер очевидні керівництву, яке затегане незадоволеними клієнтами або партнерами. Однак «краса» цієї помилки в тому, що часто знайдену прискіпливими клієнтами похибку навіть не намагаються «розібрати до кісток».

Знаходиться поверхневе рішення проблеми і швидкий пошук винного. Найприкріше, що навіть такий «розбір польотів» з участю перших осіб компанії не гарантує повне викорінення помилки — в кращому випадку, косметичний ремонт. До наступного випадку «спіймання на гарячому». Значна частина вищеописаних помилок виглядає цілком невинно. Проте будь-яка лавина колись почалася з маленького камінчика.

Та й невелика помилка, що залишилась невиправленою, може спричинити лавину проблем. Одноразове порушення бізнес-процесу може бути сприйняте як даність, і тоді повернути все «на круги своя» буде дорого, складно, а іноді й неможливо. І так, Конфуцій мав рацію: «Єдина справжня помилка — не виправляти свої минулих помилок».

Джерело



Подписывайтесь на наш канал «Бизнес-Рост Деньги+» в Telegram.

309
RSS
Нет комментариев. Ваш будет первым!
Загрузка...