Десять важливих маркетингових трендів 2015-го року
Ліз Уолстенхолм (Liz Wolstenholme), глава бренд-стратегії Weber Shandwick (Великобританія), поділилася своїм прогнозом маркетингу на 2015-ий рік, пише видання MMR.
1. Смерть планування каналів. Маркетологи перестануть мислити в категорії каналів. Замість цього, вони почнуть планувати маркетинг навколо поведінки, яку вони захочуть з часом змінити в окремої особистості. А смарт-технології допоможуть забезпечити маркетологам ефективне середовище для сторітеллінгу.
2. Внутрішня комунікація як необхідний компонент маркетингового міксу. Маркетологи усвідомлюють, що інвестиції у внутрішні комунікації отримують дивіденди в цій новій ері залучення. Вони тепер розуміють, що кожен співробітник являє собою і можливість і загрозу для бренду, і наполегливо інвестують, щоб гарантувати залучення співробітників та їхню здатність розповісти правильну бренд-історію, як вдома, так і на роботі. За даними The Drum, більше половини роботодавців планують збільшити бюджети на внутрішню комунікацію в 2015-му році.
3. Зростання рівня приватності бренду. 2015-ий стане роком, коли обговорення навколо захисту даних дійде до керівників і компанії почнуть приймати ту чи іншу сторону. Все більше брендів будуть активно висловлюватися за захист даних — перестати збирати дані з певних джерел і відмовитися від використання cookie-файлів, — і використовувати свою позицію щодо захисту даних в якості ключової комерційної позиції.
4. Злиття B2B і B2C. B2B- і B2C-бренди більше зблизяться в 2015-му році. Компанії зрозуміють, що їм необхідно представляти світові одне обличчя — одну візію, місію, цінності і єдиний голос бренду, — і що фундаментальні закони залучення застосовуються в рівній мірі для обох груп. У 2015-му відбудеться велике зрушення в поведінці B2B-брендів.
5. Вимірювання стануть доречними. Оскільки маркетологи пристосовуються до нових цифрових і соцмедійних каналів, а тиск на обґрунтування маркетингових витрат збільшується, компанії віддаватимуть всі сили на зв'язок між воронкою рішень і вимірюваннями. Значення матимуть тільки ті вимірювання, які доведуть, що зможуть допомогти компаніям досягти своїх бізнесових і комунікаційних цілей та просунути користувачів по воронці. Минув той час, коли вимірювалося все — від лайків у Facebook і до висоти колонки. Великі дані також будуть менш "великими" і більш "розумними".
6. Зростання сателітного маркетингу. Часи кампаній на принципах жорсткого продажу вже пройшли в Західному світі, оскільки споживачі стали більш просунутими в маркетингу і втомилися від традиційної комерції. Нова ера комунікацій покаже бренди, які будуть наводити на думку, а не штовхати споживачів до прийняття рішень. Це відбуватиметься за допомогою розумних сателітних кампаній, а не завдяки ініціативам прямого продажу.
7. Кінець масового виробництва. Маркетинг свого часу орієнтувався на масове виробництво. Протягом наступних декількох років ми побачимо зрушення в бік нової ери персоналізованої продукції, коли такі технології як 3D і 4D друк перетворять виробництво ексклюзивних продуктів у нову реальність. Протягом двох наступних років рітейлери планують робити інвестиції в 3D друк для створення персоналізованих продуктів.
8. Наближення віртуальної революції. До недавнього часу більшість з нас (за винятком геймерів) жило в реальному світі. Ми працювали в реальному середовищі, спілкувалися в реальних місцях, і так далі. Але ми стаємо свідками великого зсуву у тому, як ми спілкуємося один з одним і з брендами. Технологія доповненої реальності, разом з матеріалами з ефектом пам'яті форми, просунуть нас абсолютно в інший простір. Віртуальна реальність буде скрізь, починаючи від магазинів і туризму, і закінчуючи робочим місцем та відпочинком. Сам маркетинг теж стане віртуальним, оскільки маркетологи почнуть використовувати віртуальні ринки, щоб протестувати, якого результату досягнуть нові продукти.
9. Смерть маркетингового плану. Довготривалі маркетингові плани вже не справляються — зараз неможливо планувати щось далеко наперед. Маркетологи все ще будуть втілювати довготривалу візію, але будуть більш гнучкими в рамках того, як вони будуть досягати її.
10. Агентства відображатимуть маркетингові відділи. Оскільки комунікація стає все більш мінливою, безмежною і 360°, а компанії все більше виконують роботу in-house, агентства почнуть діяти в ролі своєрідного розширення для маркетингових департаментів, відображаючи їх структуру, щоб бути якомога більш рухливими та ефективними.