Стратегічна сесія національної платформи МСБ — як створити єдиний голос МСБ
На сьогодні лише 2-3% підприємців є членами бізнес об’єднань. Мікро- та малий бізнес не має власного національного об’єднання або майданчика, який системно та професійно відстоює та захищає його інтереси.
Чому? Не вбачають в цьому необхідності й потреби. Не знають чи не бачать ефективні бізнес асоціації. Мають низьку здатність до об’єднання та взаємної довіри, тощо.
Як стимулювати розвиток бізнес-об‘єднань в Україні, як створити та розвивати систему сервісів для бізнесу.
Як створити єдиний голос мікро-, малого та середнього бізнесу для конструктивного діалогу з владою — як на національному, так і на місцевому рівнях. Як розширити доступ бізнес-об’єднань до експертизи з питань розвитку бізнесу, регуляторної політики, стратегічного планування, інвестиційної діяльності тощо. Ці та багато інших питань було розглянуто у рамках спільної роботи.
«Очевидно, що на сьогодні поодинці бізнес не має ефективних важелів впливу, не є суб’єктним та не здатен впливати на формування комфортного бізнес-середовища й на прийняття владою рішень у сфері розвитку підприємництва, — коментує Олександр Чумак, президент «Асоціації приватних роботодавців», член Національної платформи МСБ. — Завдання бізнес-асоціацій — стати майданчиком для об’єднання підприємців, а Національна платформа МСБ може стати експертною платформою для професійного розвитку таких об’єднань та надавати їм професійні сервіси у сфері адвокації та експертизи».
У період пандемії Covid-19 та у постковідний період перед бізнес-асоціаціями постає багато нових викликів, що вимагають суттєвих якісних змін.
Що ж дає членство в бізнес асоціації:
1. Швидке вирішення спільних питань
2. Нетворкінг
3. Адвокація змін
4. Комунікація на вищому рівні — діалог бізнесу та влади
5. Створення ланцюжків доданої вартості
6. Масштабування бізнесу, підвищення економічної ефективності
7. Навчання, підвищення експертності, компетентності підприємців
8. Обмін досвідом та ідеями
9. Спільні закупівлі, спільні замовлення
10. Масштабування змін в країні та багато іншого.
Серед питань, які обговорювались на сесії були:
— створення урядової програми підтримки розвитку представницьких галузевих БО,
— проведення тематичних нетворкінгів підприємницького лідерства географічного чи тематичного спрямування,
— формування туру з фокусом на Жіноче підприємництво/Молодіжне підприємництво/ Ветеранське підприємництво,
— створення посібника з Коаліціювання/ Адвокації
— важливість приватно–державного діалогу тощо.
Крім того, у рамках заходу представники Національної платформи зустрілися з підприємцями Приазов’я (Мелітополь, Бердянськ) та обговорили проблеми місцевих підприємців та бізнес-об’єднань, а також домовилися про співпрацю.
Учасники платформи планують проведення наступних зустрічей найближчим часом, де будуть обговорюватись вже реалізовані моменти та плани на наступний період.